Vítejte na stránkách o cestování

Maroko 2010

A jedeme dál

dopravní prostředek na vesnici.jpg

Source bleue de Meski- Pramenná oáza Meski

Večer jsme přijeli do oázy Meski. Odložili jsme zimní bundy a obdivovali jsme bazén. Kdyby bylo jen o trošičku tepleji, tak by se dalo koupat. V oáze se dá kempovat, toho jsme využili. K večeři jsme si dali chutný steak za 45 Dh. Později nebylo co dělat, tak vlastně nastal čas na to, abychom si něco koupili. Prodej v Maroku je malý rituál. Nejdříve nám nabídli mátový čaj. To abychom se cítili příjemně. My s Ivanem jsme si chtěli koupit koberec, tak to vlastně byla i pro nás dobrá příležitost. Myslím, že ten nákup a smlouvání trval alespoň hodinu. Avšak prodávající si s námi povídal i o něčem jiném než o nákupu koberce, tak alespoň nebyla nuda. Uměl i pár slov česky.

12. 1. 2010

Ranní slibovaná teplá sprcha byla, slušně řečeno, vlažná, ale snažili se. Akorát nás překvapilo, že omeleta k snídani stála stejně jako večerní steak. Přesto se nám v Meski líbilo.

obydlí v oáze.jpg
 - obrázek

Projíždíme údolím řeky OUED ZIZ

Okolí Rissani

Okolí města Rissani jsme projeli dvakrát. Poprvé, když jsme jeli do Merzougy na velbloudy a pak cestou zpět. V okolí Rissani je turistický okruh, kde jsme viděli několik ksour/jednotné číslo ksar – pevnost/.

Ksar
Kluci se šli projít, zůstávám v autě a děti se začínají zbíhat
Dělám, že je nevidím, přesto děti mají výdrž a neustále mě sledují
Krásná krajina
Další ksar
Návštěva muslimské budovy,kde..
...kde se ubytovávají poutníci
Merzouga - obrázek

Oáza Merzouga

Merzouga je malá vesnice, kam se jezdí hlavně kvůli poušti a duně Erg Chebbi. Z Merzougy se pořádají výlety do pouště na velbloudech. Také do Merzougy jsme dojeli večer. Naháněčům do hotelů jsme se nevyhnuli, ale našli nám hotel, kde se dalo stanovat. Zapsali jsme se, ale měli jsme strašný hlad a tak jsme se chtěli najíst. Jídlo ale v hotelu měli drahé, tak jsme odjeli na jídlo jinam.

Odchytil si nás další člověk, když viděl, jak jsme bezradní a díky němu jsme si v jednom hotelu objednali za příjemnou cenu tajine/nejčastější jídlo v Maroku, skládá se z masa, který je na spodku nádoby, která se také jmenuje tajine a na mase je nahromaděná různorodá zelenina, většinou i brambory. Předtím než jsme dostali večeři, tak nám dali přečíst deníček, kde lidé chválili výlety na velbloudech. Po jídle se nás ptali, jestli bychom nechtěli výlet do pouště od nich. Za cenu výletu nám nabídli i nocleh u nich v hotelu, snídani před výletem, stravování během výletu a jako bonus i snídani a sprchu po výletu. Myslím si, že jsme si dohodli rozumnou cenu a tak nás ani nemuseli moc ukecávat. Zůstali jsme u nich a těšili jsme se na výlet. Na obrázku je hotel, kde jsme byli ubytováni.

13. 1. 2010

Noc v pokoji byla příjemná, bylo nám teplíčko. Ráno jsme byli překvapeni bohatou snídaní a už jsme se těšili na den strávený v poušti. Vyrážíme.

Erg Chebbi

Nasedáme na velbloudy a s průvodci jedeme do pouště. První zastávka je v nomádském domečku v poušti. Připravili pro nás zde oběd a příjemnou pauzu.

Černá a bílá poušť, blížíme se k těm nejkrásnějším dunám.

Erg Chebbi

Dovádíme na dunách, fotíme. Mezitím nám průvodci připravují večeři, kuřecí tajine. Po večeři následuje hudební program u ohně. Pohodový večer, průvodci byli milí. Ráno se vydáváme pomalu zpátky.

Sahara, poušť, která zabírá skoro stejnou plochu jako Čína je převážně kamenitá, ale její část reprezentuje poušť tak, jak si ji představujeme. Ta část se jmenuje Erg Chebbi a leží v Maroku a Alžírsku. My jsme navštívili tu marockou část.